Tarot: Kiedy będę w ciąży ?

Dobre sposoby, aby bez problemów zajść w ciążę

Niektóre panie od zawsze są pewne, że pragną posiadać dzieci, podczas gdy inne podejmują taką decyzję po latach zastanawiania się. Zanim jednak zdecydujesz się na urodzenie dziecka lub dodasz jeszcze jedną pociechę do swojej gromadki, świetnie jest się zatrzymać i zrobić bilans. Jest kilka kroków, które masz podjąć jeszcze przed urodzeniem pociechy, aby dać sobie jak największe szanse na normalną ciążę i w dobrej kondycji dziecko. Oto parę najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby dobrze zaprezentować się jako przyszła matka:

Zrób przegląd dentystyczny

Zmiany hormonalne w czasie ciąży mogą mieć wpływ na stan Twojej jamy ustnej; a zwłaszcza, ciąża może sprawić, że będziesz bardziej podatna na choroby dziąseł. Troska o zęby i dziąsła przed zajściem w ciążę może pomóc Ci zmniejszyć niebezpieczeństwo pojawienia się trudnych stanów zdrowotnych w okresie odmiennego stanu.

Zrezygnuj z antykoncepcji

Tarot: Kiedy będę w ciąży ?

Choć może wydawać się zrozumiałe, że jeśli chcesz zostać mamą, musisz zrezygnować ze stosowania antykoncepcji, to nie zawsze jest to tak nieskomplikowane, jak pozostawienie prezerwatyw w szufladzie. Jeśli stosujesz pigułki, możesz nie mieć owulacji przez kilka tygodni po ich odstawieniu, a panie, które zaniechały z przyjmowania hormonalnych zastrzyków antykoncepcyjnych, mogą nie wznowić owulacji przez długi czas. Tak czy inaczej, dobrze jest poczekać, aż będziesz miała dwa regularne cykle miesiączkowe, zanim zaczniesz starać się o poczęcie, dzięki czemu będziesz w stanie określić bardziej precyzyjny termin porodu. Stosowanie się do takich reguł przyczyni się do tego, że Twoja ciąża będzie przebiegała dobrze.

Śpij dłużej

Nie masz obowiązku pracować przez długie godziny lub wykonywać każdego niezrealizowanego obowiązku w oczekiwaniu na odmienny stan. Naprawdę odpoczynek, relaks oraz równowaga są tak samo istotne, gdy starasz się o zapłodnienie, jak i wówczas, gdy jesteś w ciąży. Zanim zajdziesz w ciążę, przemyśl, jak spać co najmniej osiem godzin dziennie i zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby zerwać ze stresem. Zrelaksowana matka to zrelaksowane dziecko.

zamów wróżbę zobacz jak zamówić wróżbę z kart

Przyjmuj suplement kwasu foliowego

Nawet jeśli nie robisz nic więcej, aby przygotować się do ciąży, zażywanie suplementu kwasu foliowego w formie tabletek jest nieodzowne. Przyjmowanie 400 mikrogramów kwasu foliowego codziennie – zaczynając przynajmniej miesiąc przed zajściem w ciążę i kontynuowanie zażywania tego suplementu przez pierwszy trymestr zapewnia dużą zabezpieczenie przed skomplikowanymi uszkodzeniami wrodzonymi.

Ogranicz lub zrezygnuj z alkoholu

Niewielkie spożycie alkoholu lub wypijanie jednego drinka z dodatkiem alkoholu każdego dnia jest zawsze uważane za nieszkodliwe, gdy starasz się zajść w ciążę, ale powinnaś unikać upijania się. Nie powinnaś wcale pić, gdy jesteś przyszłą matką lub możesz być w stanie odmiennym, ponieważ nawet minimalna ilość alkoholu może stanowić ryzyko dla zdrowia Twojego rozwijającego się dziecka. Picie w trakcie ciąży jest wyjątkowo złym pomysłem.

Uprawiaj sport

Jeśli jeszcze nie jesteś aktywna fizycznie, ułożenie planu ćwiczeń przed wydaniem na świat malucha może pomóc Twojemu ciału poradzić sobie ze zmianami, jakie pojawią się w odmiennym stanie, a również fizycznie przygotować Cię do rozwiązania. Już pół godziny w sposób umiarkowany intensywnych ćwiczeń przez dni w tygodniu może znakomicie wpłynąć na Twoją moc i kondycję fizyczną.

Zadbaj o swoje ciało

Jeśli masz niedowagę lub nadwagę może być Ci trudniej zajść w ciążę. Zdrowa waga ciała sprzyja również zdrowszej ciąży. Panie, które są zbyt szczupłe i nie przybierają wystarczająco na wadze podczas ciąży, częściej wydają na świat pociechy z niedowagą, natomiast kobiety z nadwagą częściej doświadczają komplikacji związanych z ciążą i porodem.

Oceń swoje spożycie kofeiny

Lekarze nie mają zgodności co do tego, jaka ilość kawy jest nieszkodliwa podczas ciąży, ale zgadzają się, że musisz unikać spożywania sporych ilości kofeiny zarówno podczas starań o zajście w ciążę, jak i podczas odmiennego stanu. Jest to pozytywne podejście, a młoda matka przestrzegać medycznych zaleceń.

Zadbaj o zdrowe odżywanie

Jeśli myślałaś, że do czasu zajścia w ciążę nie będziesz musiała zamieniać swoich ulubionych szkodliwych produktów na korzystne dla dziecka, pomyśl jeszcze raz. Pełnowartościowa dieta, która zawiera najróżniejsze owoce, warzywa, pełne ziarna, chude białka i pokarmy bogate w wapń, daje Twojemu organizmowi wsparcie odżywcze, którego potrzebuje, gdy podejmujesz wszelkie starania, aby zostać matką, a także w błogosławionym stanie.

Rzuć palenie lub zażywanie narkotyków

Jeśli palisz lub pochłaniasz jakiekolwiek substancje odurzające, teraz jest czas, aby zerwać z nałogiem. Obie te czynności mogą doprowadzić do utraty ciąży, przedwczesnego porodu i za małej masy urodzeniowej malucha.

Zadbaj o samopoczucie

Jeśli cierpisz na depresję lub przeszłaś je w w młodości, może być Ci trudniej zajść w ciążę. Kobiety, które zmagają się z depresją, są dwukrotnie bardziej narażone na problemy związane z z zajściem w ciążę. Nawet jeśli doświadczasz depresji tylko czasami, możesz chcieć udać się do terapeuty lub psychologa, aby monitorować stan zdrowia psychicznego. Zyskasz informację, które specyfiki leczące depresję są bezpieczne przez lekarzy i ekspertów do zażywania w czasie odmiennego stanu, a także jakie metody radzenia sobie ze stresem możesz komfortowo stosować. Depresja jest schorzeniem XXI wieku.