Złość: Jak się jej pozbyć ?

Fizyczna aktywność

Tkwienie w miejscu i wyolbrzymianie problemów nie pomaga ich wyjaśnieniu. Wręcz odwrotnie, może wywoływać w nas jeszcze mocniejszy niepokój i nerwowość. Joga, proste, rozluźniające ćwiczenia, a poza tym taniec potrafią udzielić pomocy w rozluźnieniu napięcia wewnątrz nas.

Żartuj

Jeśli jesteś w nerwowej sytuacji, np. utknęłaś w zatorze drogowym, i wydaje ci się, że gniew i złość przejmują nad tobą władzę, spójrz na to, co znajduje się dookoła ciebie. Poszukaj czegoś, co rozproszy Twoje emocje, pozwoli ci się odprężyć, pośmiać.

Złość: Jak się jej pozbyć ?

Zwizualizuj sobie coś

W tremującej sytuacji, gdy ciężko ci uspokoić myśli i podjąć racjonalną decyzję, musisz na chwilę usiąść i zwizualizować sobie swoje miejsce „szczęśliwości”. Pomyśl o miejscu, które cię relaksuje, rozluźnia. Czy pamiętasz te melodie, zapachy, widoki? Przywołaj ten obraz w głowie. Właśnie tak odprężysz ciało i umysł, uregulujesz oddech. Wypracujesz jasność myślenia.

Określ źródło gniewu

Jeśli codzienne dojazdy do pracy przyczyniają się do tego, że czujesz irytację i jesteś zestresowana, postaraj się zmienić trasę lub wcześniej wychodzić do pracy. Jeśli ktoś z kim pracujesz jest głośny i dużo mówiący, przynieś do pracy słuchawki i słuchaj muzyki. Zwyczajnie wyszukaj źródło nerwowości i stresu, a dalej wymyśl rozwiązanie, które pozwoli ci zminimalizować to napięcie.

zamów wróżbę zobacz jak zamówić wróżbę z kart

Udaj się do specjalisty

Rozmowa z wyspecjalizowanym psychologiem jest w stanie pomóc w zlokalizowaniu przyczyny gniewu i stresu, a także w opracowaniu lepszych sposobów radzenia sobie z nimi. Czasem rzeczywiście warto zaufać fachowcowi.

Potrzebujesz zmiany otoczenia

Jeśli coś cię rozstroiło w pracy lub w mieszkaniu, pozwól sobie na krótką przerwę. Wyjdź na spacer. Obejdź dom dookoła. Pooddychaj rześkim powietrzem. Gdy już wrócisz twój umysł będzie bardziej zrelaksowany, ciało mniej spięte. Wygenerujesz odpowiedniejszą perspektywę kłopotu, z którym musisz się zmagać.

Spróbuj spojrzeć na to inaczej

Chwile wysokiego stresu są w stanie wypaczyć twoje rozumienie rzeczywistości. Czasem trzeba przyhamować, nabrać dystansu. Postarać się spojrzeć na konkretny kłopot z innej perspektywy. Takie przyjrzenie się kłopotowi z różnych stron, może prowadzić do intrygujących i zaskakujących wniosków.

Śpiewaj mantry

Stałe przerabianie odprężającej frazy może pomóc w trudnych momentach. Możesz mówić je głośno lub po cichu. Przekonasz się, że po jakimś czasie poczujesz się znacznie lepiej. Należy sobie stworzyć spis takich wyrażeń w notatniku w komórce i zaglądać do nich w nerwowych chwilach.

Frustracje

Opowiedz o swoich odczuciach komuś zaufanemu: kumplowi, małżonkowi, żonie. Zdarza się, że wykrzyczenie tego, co nas męczy, dotyka, jest świetnym sposobem na zyskanie wewnętrznego spokoju. Nie zapominaj tylko, że nie chodzi tu o „wylanie złości” na kogoś, na wyładowaniu emocji na nim, lecz o odszukanie właściwego słuchacza, który wysłucha naszych żali.

Głęboki oddech

Jeśli skoncentrujemy się na nabieraniu powietrza, produkując spokojne, kontrolowane oddechy, nasze ciało i mózg się rozluźnią. Najważniejsze jest oddychanie. Możesz co więcej w głowie nadawać mu rytm: wdech – wydech. Jeśli masz możliwość, komfortowo usiądź, pozwól szyi i ramionom w pełni się zrelaksować. Oddychaj głęboko przez nos, wydychaj powietrze przez usta. Skieruj uwagę na podnoszący się brzuch.